02-04-08

Barcelona

Ik waarschuw jullie, dit zal een enorm lang verslagje worden! Er is dan ook heel veel gebeurt op die 6 dagen, en we hebben ons echt supergoed geamuseerd. Ik ga proberen wat foto's in te voegen, met de nadruk op proberen. Meestal zijn mijn foto's namelijk om de een of andere reden te zwaar. Let's start!
Day one
Vroeg opstaan, zo rond 2 uur, en om 4 uur eindelijk op de bus, vertrekkensklaar. Het was nog donker, wat het eigenlijk supergezellig maakte. Iedereen nog wat moe, maar toch ready voor een portie fun. Het weer was wat minder, het sneeuwde telkens als we uitstapten, maar dat was eigenlijk al gedaan tegen dat we in midden-frankrijk waren. Smiddags de reis al goed begonnen met zo'n lekkere witte magnum (droomt weeral weg aan de gedachte!). Klinkt mss overdreven, maar een lekkere witte magnum kan ik gewoon niet weerstaan. Eenmaal weer op de bus nog goed nagelachen met alle andere mensen die op de tussenstop rondliepen. Er was blijkbaar iets te doen, want ze hadden verschillende bussen gelost, vol met mensen in van die trainingen! Maar dan echt van die 'hoe-zie je er idioot uit?- trainingen hé! In de domste kleuren (fel blauw, oranje, geel, ...) Was ik blij dat ik daar niet in moest rondlopen. Nuja, 's avonds dan zijn we rond 6.30  gestopt in carcassonne, een tof dorpje in frankrijk. Na ons eventjes opgefrist te hebben (5 min ofzo) mochten we gaan eten! Iedereen natuurlijk massas content, jaa want we hadden honger! Tot we ons bord voor ons kregen! De honger was plotseling weg hoor! Het bord bestond echt uit een klak van die 'melkachtige' puree, met echt liters melk erin verwerkt, een klak half warme, half koude bonen, en dan zo'n half verbrandde kippenbout en kippen-vleugel. Ik snap het niet hé ,waarom moeten ze altijd zo'n smaakloze dingen geven aan groepen?! Nuja uiteindelijk toch maar opgegeten (welliswaar niet mijn volledige bord!). Oohja, en der was nog zo'n dom feit hé! Indien je geen puree lustte, kon je iets anders krijgen! Oké dachten wij, die krijgen gewone aardappelen of brood, maar nee hoor, ze kregen FRIETEN! zo onfair hé! Plotseling waren er nog mensen hoor die geen puree meer lustten! Oke, nu weer positief beginnen, of jullie vragen jullie nog af wat er dan wel leuk was! Daarna zijn we nog het kasteel van carcassonne gaan bezoeken! Echt een mooi kasteel omringt door muren, waarbij je ook de binnenstad kon bezoeken! Het was echt een mooie vestiging met fantastische uitzichten! En het was donker, wat alles nog mooier en sprookjesachtiger maakte, want het was toch allemaal zo mooi verlicht! Na dit bezoekje zijn we nog te voet naar ons hotel teruggewandeld, en om 12 uur zaten we finally in ons bedje! Echt een goed begin van de reis!
Day 2!
Na vroeg op te staan zaten we na een lekker ontbijt om 8.30 alweer op de bus! De zon scheen o zo mooi, wat iedereen nog meer in vakantiestemming bracht! En ook daar hebben we nog iets meegemaakt hoor! Het achterdak van de bus zat niet meer vast! Het dak is dus echt weggevlogen hé! Iemand heeft nog juist het dak kunnen vastpakken toen het al door de opening was gevlogen! We hebben er dan maar een rekker en 3 rugzakken aan gebonden, en zelfs dan bleef het dak nog niet volledig dicht! Echt hilarisch om te zien! Die rugzakken begonnen dan zo heen en weer te wiebelen! Amai, dat was tof om te zien! Om 12.30 kwamen we toe met de bus in barcelona-city. Na een wandeling van 10 minutjes met onze valies zagen we eindelijk ons hotel, gelegen aan een mooi plein aan het midden van de ramblas! Onmiddelijk gestopt in een klein restaurantje, waar we voor 10 euro een superlekkere pizza gegeten hebben. En de cola was ook een attractie op zich hoor! Ze was zodanig koud dat de cola bevroren was! Als je in je glas goot, kwam er quasi geen cola uit! Gelachen dat we ermee hebben! Enja, uiteindelijk zijn we toch nog aan alle cola geraakt! Smiddags zijn we dan gestart met een fietstocht door barcelona! Een tochtje in de pulls, want voor jassen was het veel te warm! In één namiddag hadden we zo al de ramblas, de zee, de haven, de binnenstad, eigenlijk al veel gezien! Na de fietstocht mochten we eindelijk op onze kamer, waar we met 6 lagen! Wel cool, alleen het nadeel dat er maar 1 badkamer is en we dus vroeg moesten opstaan om te douchen! Savonds hebben we dan zeer lekker gegeten inFRESCO! Een restaurant waar je a vollonte mocht eten en drinken! Een gigantisch groentenbuffet en dan als hoofdgerecht spaghetti, pizza, deegwaren,... En als dessert eisjes! Njammie! Na het eten mochten we nog tot 11 uur vrij rondlopen! Na de ramblas gedaan te hebben zijn we nog iets gaan drinken! En hebben we een paar keer plat gelegen van het lachen!
Day 3!
Na een heerlijk ontbijtje, tijd voor la bocqueria! Een echte overdekte spaanse markt, waar je alle mogelijke fruit,groenten, vis, vlees en andere vindt! Watertanden dat we gedaan hebben bij al dat lekkers! Als echte toeristen een fruitslatje gekocht en een puur fruit-drankje! (die je overigs is alle mogelijke kleuren vindt!) Daarna nog even gaan shoppen en een mooi zwart topje gekocht! (van de mango, met mango barcelona op!;)).  Smiddags tijd voor de eerste keuzeactiviteit, het museum van miro! Het museum viel nog mee, maar na een uurtje had je alles zeker gezien! Eigenlijk was dit de minste activiteit van de reis! Daarna met de hele groep naar parc guell, van gaudi! Met de beroemde bankjes en salamander in mozaiek! Echt mooi om te zien, en de tuin was ook prachtig! Met 4 zijn we zelfs nog naar het kruis geweest, we zijn de enigste van onze groep die daar nog geraakt waren! Echt een fantastisch uitzicht over barcelona en van de zee heb je daar! Savonds weer gaan stappen, weeral super geamuseerd, echt toffe herrineringen aan die avond!
Day 4!
Héél vroeg opstaan, dat weet ik nog! Het was onze vrije ochtend, maar ik ben toch meegeweest naar freixenet, een bedrijf waar ze cava (champagne) maken! Met 15 hebben we daar een toffe rondleiding gekregen (met treintje!). Achteraf nog 2 flesjes gekocht voor het thuisfront! 3.45 voor 1 fles, echt niet duur! We hebben zelfs 2 flessen meegekregen om op te drinken op de bus (brut), en we hebben ook nog een demi-sec en een sec gekraakt! Ik moet er zeker niet bijvermelden dat het leuk was?! :d
Snamiddags tijd voor het stadion van FCB, camp nou! Het was echt indrukwekkend, als je dat vergelijkt met ons 'mini'?-jan breydelstadion van onze fcb! We hebben zelfs de trainer, frank reyckaert' in de verte gezien! Een bezoekje was dit stadion zeker waard!
Savonds zijn we weer met ons groepje gaan stappen, dit keer tot 1.30 :d woehoew! eerst gaan shoppen, ik een fushia handtas gekocht, en dan tapas gaan eten! Daarna nog wat rondgehangen in de stad, iets gaan drinken, en dan was het alweer bedtijd! Jammer!
Day 5, laatste dag barcelona! :(
Om 8 uur gegeten, lekkere croissantjes, en dan de koffers op de bus geladen! De dag werd gestart met een bezoekje aan de sagrada famillia! Eerst de metro nemen met 50 man (moeilijk, aangezien dat die metros maar 15 seconden stoppen) en dan een toffe gids! Dit bouwwerk van gaudi is nu voor 60% af, binnen 25 jaar moet hij normaal gezien volledig klaar zijn! Wel verschoten van de hoogte! Het is nu al hoog, en als je dan op schetsen zien wat er nog moet bijkomen, amai!
Smiddags nog een laatste keer door barcelona gewandeld, dan de bus op! Met spijt in het hart, dat wel ja! In het terugkeren nog gestopt in girona, een ander leuk stadje! De gids was wel tof, maar de wandeling van anderhalf uur was er toch een klein beetje te veel aan! Om 6 uur op de bus gestapt en jammer genoeg dan de bus op richting bruges-city. Vrijdagmorgen om 10.30 toegekomen na een vermoeiende busreis en onmiddelijk veel geslapen, in mijn geval 14 uur aan 1 stuk door!

Voila, tot zover deze cultuurreis! We hebben ons super geamuseerd, nieuwe vrienden leren kennen, kortom het was zeker de moeite waard! Ik ken al iemand die volgend jaar terug meegaat naar Parijs hoor! ;)

12:46 Gepost door Asjuuh in Algemeen | Permalink | Commentaren (3) | Tags: fun, lachen, reis barcelona |  Facebook |

Het was indd wel de moeite waard!
Deze reis gaat nog lang blijven hangen hoor.
Ik heb er enorm van genoten!
volgend jaar indd naar parijs :d
mijn naam mogen ze ook al op de lijst zetten! :d
xx

Gepost door: Didi | 03-04-08

ziet er inderdaad cool uit:p
Bij ons hebben ze het veranderd, de 6ejaren gaan niet naar barcelona, maar naar praag:s
pfft!
x

Gepost door: Linde_x3* | 08-04-08

Het zag er echt leuk uit! :)